El Club Associació Ski Arenys

L’Associació Ski Arenys es una entitat sense ànim de lucre, fundada l’any 2005 a la vila d’Arenys de Mar que pretén apropar els esports d’hivern i més en concret, la pràctica de l’esquí a tots els seus vilatans, i per extensió a la resta d’habitants de la comarca del Maresme. Organitza sortides a la neu des d’Arenys de Mar i Mataró durant tot l’hivern, a més de realitzar altres activitats relacionades amb l’esport blanc, fora de temporada.

Història

L’any 2001, i amb només 14 anys, el fundador de l’entitat, Román Pascual Rodríguez col·laborava amb el programa “El Dominical”, un dels programes estrella de Ràdio Arenys, en aquell moment dirigit per Enric Sierra i Fede Cedó. En un dels programes en Román va plantejar als responsables del programa, la idea de fer una sortida a la neu amb els oients, i aquests van acceptar. Va ser una sortida a la Vall de Núria en la qual hi van assistir 55 persones, que es van allotjar al Hotel i als Apartaments del santuari de la vall.

Vist l’èxit d’aquella primera sortida, i veient que a molts arenyencs els hi interessava seguir anant a esquiar amb un autocar organitzat des de la vila d’Arenys de Mar, en Román va decidir fer un pas mes. Després de varies trobades, finalment va trobar la inestimable col·laboració del David Pallarés, de la botiga de l’Amic del Pescador, que es va oferir a fer de seu social de la futura entitat. Als inicis, entre el 2002 i el 2005 es van realitzar diverses sortides de forma privada, i finalment es va crear oficialment l’Associació Ski Arenys a finals de l’any 2005.

El primer president de l’entitat va ser Román Pascual García, pare del fundador de l’entitat, que va seguir durant 3 mandats al capdavant de l’entitat, arribant a obtenir més de 1.000 esquiadors arenyencs durant els primers 10 anys de vida de l’entitat. Finalment, al 2016 es va fer un nou canvi de la junta directiva, incorporant al fundador com a nou president, Román Pascual Rodríguez. El canvi de junta també va provocar un canvi en l’activitat de l’entitat, doncs a partir d’aquell moment no només tindrien activitat durant els mesos d’hivern, sino que al llarg de l’any es farien noves activitats per donar a conèixer l’entitat.

Qui Som?

President – Román Pascual  Rodríguez